FROM OUR HEARTS

image1

Låt mig presentera min lilla vision.


Jag skulle önska att så många som möjligt av er skriver en kort novell om max 2 500 tecken. Sedan publicerar ni novellen som vanligt på er blogg och länkar till detta inlägg samt mailar novellen till mig.


Jag förbehålla mig rätten att sedan försöka hitta en samarbetspartner som skulle trycka en pocket bok med dessa noveller.


Tanken är förstås att sen sälja boken och att överskottet går oavkortat till Barncancerfonden. Med överskotet menar jag det som blir över efter kostnader som bokförlaget haft. I sedvanlig ordning vill jag inte ha någonting för min egen del. Skulle dock önska kunna premiera de 10 bästa noveller på något vis.

 

Av alla dessa alster skulle 100 noveller tryckas. Detta skulle innebära mellan 100 till 200 sidor i en bok lite beroend på bokformat. Vi tillsammans ska rösta fram dessa 100 så att ingen kan känna sig förfördelad.


Kom gärna med förslag till bokens titel!



KLICKA NEDAN OCH POSTA DIN NOVELL!

Tack för att du är med!

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT NOVELL

*************************************************************************
Ovanstående citat, noveller, utdrag och beskrivningar publiceras direkt, utan någon föregående central kontroll. De åsikter och kommentarer som uttrycks tillhör de individuella personerna och är deras ansvar. Denna blogg avsäger sig allt ansvar för detta material. Publicering på denna blogg sker med uteslutande journalistiska ändamål i enlighet med SFS 1998:204 (PuL). Syftet är att informera, utöva kritik och väcka debatt.

fromourhearts.blogg.se
*************************************************************************



Postat av: Zack

VÄLKOMNA

2007-11-29 @ 08:23:24
URL: http://cityoftheday.blogg.se

*************************************************************************

Postat av: Micha

Men det är verkligen inte många som anmält sig hittills? Det kommer aldrig komma upp i 100 noveller :S Och om det nu mot förmodan gör det, så kommer ju ALLA bli tryckta, det vill säga; det finns ingen vinnare i det hela. Då är det ju onödigt att rösta på en favorit också?

2007-12-12 @ 19:36:51
URL: http://eyeofstone.blogg.se

*************************************************************************


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0